hétfő, június 12, 2006

Goooooooooombaaaaaaaa!!!!!

A cim erzekeltetes keppen kerult fel. Egesz napos tanulas utan, szivacsos aggyal az ember messzi tavolba szakadt gyermeke nekiul bloggolni, es kb ez sikeredik belole.
Mar tegnap akartam mondani, de nem jutottam hozza, hogy mostanaban azert van ennyi idonk az elmult idok esemenyeivel foglalkozni, mert SEMMI, azaz SEMMI erdemleges nem tortenik velem mostanaban. Az eletem a kovetkezo egyszeru amde annal kevesbe szorakoztato rutinbol all immar jopar napja: tanulas-eves-tanulas-kakalas-tanulas-segg torles-tanulas (es ez meg csak fel ora volt egy atlagos napombol :-). Mar emlitettem, hogy az FAA kb 1000 oldalnyi tananyagot probal belepreselni megbomlo elmembe, amit a suli meg megfejel azzal, hogy mielott hozzaenged a legugyi hatosag tesztjehez, eloszor haromszor kell egy-egy gyakorlo tesztet 90% folott teljesiteni. Ez persze nem olyan nehez, csak faraszto. Raadasul megkovetelik, hogy egyszer vegigmenjek mind a 900 kerdesen. En meg ott kovettem el a hibat, hogy gondoltam, eloszor vegigmegyek otthon a kerdeseken, aztan bejovok ide, es itt mar csak par perc alatt vegignyomkodom a programot. Hat nem volt olyan jo otlet, en mondom. Majd egyszer merjetek ki, mennyi ideig tart 900 kerdesre valaszolni, amelyekben egesz komoly szamolos cuccok is vannak, tehat nagyjabol kijon az 1 perc/kerdes atlag. De ha gondoljatok en leegyszerusitem szamotokra eme komoly agymunkat igenylo feladatot: QRVA sokaig.
De ma, bar meg nem ertem teljesen a kerdesek vegere, megcsinaltam az elso eles tesztet a harombol, es 93% lett, ugyhogy gyorsan fogtam itt magamnak egy oktatot, es ennek oromere alairattam vele egy papirt. Had oruljon a Nick, ha majd elmeselem neki. Szegeny srac mar nagyon meg akar tolem szabadulni, pedig en nagyon kedves vagyok hozza. Mindig meselek neki sztorikat, amire o altalaban ketsegbeesetten ramnez, es panaszos hangon nyoszorgi, hogy:
-Neked allandoan harom orat tart egy-egy sztori!!!
Mondtam neki, hogy szegeny hugom is az egy ev Becs alatt jott ra, hogy nekem a kutyat is nyolc mondatbol tart elmagyarazni.

Apropo Becs: Wiener Schnitzel (Huuuuu, de cseles volt, figyeltetek ezt az atkotest!!! Egyik pillanatban meg Nick, a masikban mar Wiener Schnitzel, es nem is volt komoly fonalszakadas a ketto kozott. Nagyon atom-kiraly-allatt-brutal blog-ossa kezdek itt fejlodni, vigyazzatok velem!)!
Az ugy volt, hogy ahova most koltoztem kb ket sarokkal feljebb a Magnolia Avenue-n van egy kis bodega (persze van benne drive thru! Itt meg a jogositvanyodat is egy drive thru-ban veszik el, hogy: Koszonjuk szepen, viszont latasra. Aztan meg fel meterrel odebb letartoztatnak, megbilincselnek, feljelentenek, fejbelonek es megeroszakolnak, mert jogsi nelkul vezettel. Isten Ovja amerikat - az egy szamjegyunel nagyobb IQ-ju mutans szornyektol).
Puff, ezt az elozo mondatot inkabb lezartam, mert nem nagyon akarok most osszetett bonyolultsagokba belemenni. Szoval van ez a bodega a magnolian, amire ra vagyon irva, hogy Wiener Schnitzel. Mondom, kiraly itt vegre lehet majd valami ertelmeset enni. Odamegyek, es kedvesen, ahogy tanultam, koszonok a bent allo pultos holgynek:
Gruss Gott! I hetta gern a wina schnitza, med pommes bitta.
Nez ram a csajszi, mintha bizony orult volnek, vagy mi a szosz.
Ah, mondom, vesteha, sie hob'n hier ja ka nommales wiena schnitza, ge? Konn sie mir da a berna wirsta geb'n.
Remult tekintettel hatral. En tovabb probalkozom
Ka problem, da hett i nur a aitrigga med a buckl, a schlatz und a sechz'ena blech bitt'.
Vegre szohoz jut a csajszi, hogy asszondja kulturaltan:
WHAT?????
En legyintek, mondom
Adjon egy Big Barbecue Hotdogot, meg egy sprite-ot.
Es megallapithattam, hogy a Wiener Schnitzel-ben nemhogy Wienerisch-ul nem beszelnek, de konkretan hambrugeren es hotdogon kivul az egegyadta semmilyen feher embernek valo kajajuk nincs. Hogy mi a szerencsetlen, felszemu elmebeteg anyjuk osszes kinjaert hivjak akkor Wiener Schnitzelnek, hat nyomjatok a viz ala, ha ertem.

Jonathan-t nem tudom hogyan atkotni, ugyhogy most ugrottunk. Tortent egyik delutan, hogy csorog a telefonom. Ez itt nem egy olyan mindennapos esemeny nalam, ugyhogy eloszor remenykedve korulneztem, hatha latta valaki, hogy az EN telefonom csorgott, tehat ENGEM hivott valaki. Csak remenykedni tudtam, hogy nem a szokasos latino nenikem, aki atlag hetente ram csorog, hogy:
- Hola, que y esta a la manhana vamos a los acapulcos... - es igy folytatja kb masfel percen keresztul.
A harmadik alkalommal miutan elmagyaraztam neki mindenfele keverek nyleveken, hogy az unokaja harom szamjeggyel odebb talalhato, meguntam, es a kovetkezo kommunikaciot folytattam le vele.
Hogy asszongya, megint belekezd a litaniaba:
- Hola, que pasa... - meg satobbi.
En megvartam, amig befejezi, majd igyekeztem megmagyarazni a helyzetet.
- Kezitcsokolom, fura spanyol neni, rossz szamot tetszett hivni.
Erre mar volt nemi fennakadas.
- Que habla, la, porque que pasa y la...
- Ne tessek igy folytatni nenike, mert ugysem fogunk itt egymassal dulore jutni, ugy erzem.
- Yo no comprendo, y habla espanyol?
- Ne is tessek remenykedni, mert en nem beszelek eszpanyolul, a neni meg meglepodnek, ha ertene a kozepeuropait.
Nagyon rossz angolsaggal asszondja.
- Du ju andorsztend? Aj dont szpik gud inglis, eszpanyol pliz.
Erre en:
- Most komolyan nenike, komolyan gondolja, hogy fel tetszik hivni itt valami ismeretlen szamot, es kivansag musort tarthat nyelvekbol? Ha koo valami, tessek mondani, hallgatom, csupa ful vagyok.
Erre letette. Azota nem is hivott. Beszart a magyarok nyilaitol ugy erzem.
Ja, hogy Jonathan. Szoval felveszem a telefont, es mondja ez a srac, hogy o is instrumentet csinal, es hogy jojjunk mar ossze valamikor, mert beulhetnenk a szimulatorba, meg o beulne mogenk a repulobe, en beulhetnek mogejuk es akkor majd minden tok jo lenne, es ebbol mindenki majd baromi sokat tanulna.
Ha, mondom, ez ellen nekem nincs is kifogasom. Bar meg volt a magam velemenye, hogy mennyi haszna van annak, ha en ott ulok hatul ezek mogott a gyerekek mogott ebben az eszement, agyonzsufolt legterben, azon kivul hogy kb 5 percenkent fosnam le a bokamat. Jol van, mondja erre Jonathan, akkor tok jo, majd talalkozzunk holnap reggel 0630-kor a szimulatorban.
MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICSODAAAAAAAAAAAAAAAA????????????????
Engem ott helyben elvitt a mento ujraeleszteni. Ha-ha-ha-ha-hajnali fel he-he-hetkor?????
Na, nekem mar ettol megszolalt a veszcsengo a fejemben. Hogy ennek a faszinak mi baja van az alvassal?
Sebaj, mondom egyszer azert csak tuleljuk. Bementem hajnali fel hetre. Ezek ketten a Rodney-val (az oktatoja, nem egy rossz csoka), mar boszen izzadnak valami holding-ban (laikusoknak: varakozasi legter. Igazan en sem latom az ertelmet teljesen. A hulye utasok, ugyis asszongyak ra, hogy ket orat korozott veluk a repulo, akkor miert nem lehet, sima kor alakura csinalni ezt a varakozos dolgot? Mert valami hulye egyszer kitalalta, hogy legyen vazze loversenypalya formaja, oszt azota ezzel szenved az osszes kezdo instrumentalis pilcsi, meg adogatja, meg vonogatja a 70 fokokat, hogy kitalalja, hogyan talaljon bele abba a cuccba), es kovalyognak am de nagyon. En csak meregettem a szememet a komoly teljesitmeny lattan, amikor parszor vagy masfel merfoldre keresztbe athuztak a loversenypalyan. De a java meg csak ezuta jott.
Asszondja a srac, hogy akkor most csinaljunk ILS-t. En csendben a tenyerembe temettem az arcomat, Rodney meg bologat (mit csinaljon szerencsetlen), hogy ha a kuncsaft ILS-t akar, akkor ILS-t kap.
Namost felreertes ne essek, en sem vagyok egy lezersugar az ILS-en, de nalam azert annal tobb idot toltenek a tuk kozepen, mint hogy csak ugy atrongyolnak a muszer egyik szelerol a masikra (laikusoknak, a jatek neve: tartsd kozepen a tuket. Van egy vizszintes, meg egy fuggoleges tuk, es azokkal kell ugy jatszani, hogy kozepen maradjanak, lehetoleg egeszen addig, amig el nem erunk egy magassagot, ahonnan felpillantva vagy meglatjuk a palyat, es dontest hozunk, hogy namost megmutatjuk ezeknek, hogyan is kell lebegtetni... BAAAAAAAAAAM BAM BAM BAM BAM, vagy pedig nem latjuk a dolgokat, es akkor meg jo helyzetben vagyunk, mert megint megusztuk, hogy tul kelljen elni egy utkozest a fold nevu bolygoval, es repulunk tovabb).
Legyunk oszintek, Jonathannak nem nagyon megy ez a muszer repules. Kesobb beszelgettem a Nick-kel, es mondta, hogy most mar lassan pedig le kellene vizsgaznia Jonathannak is, mert mar egy honappal ezelott tullepte a 100 oranyi muszerrepulest.
Joooooool van, mondom, peeeeeeeeeeeersze, majd biztos fogok velu repulni. Persze, majd beulok a srac moge, hogy vegignezzek egy ilyen horrort a levegoben. Hat normalis az ilyen? Komolyan mondom, en ha tehetnem inkabb titokban gyakorolnek, nemhogy kiraknam az ablakba, hogy 100 oranyi gyakorlattal nem tudok levizsgazni muszerbol.
Kicsit beszelgettem a Jonathannal is utana. Szerintetek masfel oran keresztul ecsetelte, milyen szar oktatoi voltak? AAAAAAAAAA, hogy nekem miert mindig ilyen emberek jutnak??? Szar oktatok, persze. Hihetetlen fazon, komolyan mondom. Csak tudnam, hogy fogok kimaszni abbol, hogy be kelljen moge ulnom. Mondjuk ha elol ulnek, meg nem is zavarna, mert ha nagyon nagy lenne a gaz, csak finoman kitepnem a kezebol a botot, hogy:
Enyem, vazze, ne piszkald, mer itt doglunk meg mindketten!

Najo, mara ennyit kaptok, en meg megyek valamit kajalni, mert ehen halok.
Csovi

P.S.: Persze mar megint nem tudom, ki kommentelt, de koszonom szepen, hogy bepotoltad, mostantol ezek szerint egyutt fogjuk utalni azt a genya weblapmanot, hogy szakadna ra cyberter kupolaja. Pusszantlak

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

A tegnapi kommentelést Bozótharcos a vidéki repterek réme követte el. Utána küldtem egy másik bejegyzést arról , hogy az előző ökörséget én írtam, de azt is megtalálta a webmanó, bár az is lehet, hogy elaludtam írás közben.

Bozótharcos

Névtelen írta...

Mit fogsz csinálni ha lenyomtad a vizsgát? Maradsz és megcsinálod a CFI-t majd jóllakott Jabba módjára behuppnasz a növendék mellé és kegyesen mondod neki hogy "GÓÓÓ"

Bozótharcos

Hehe ma nincs több tárgyalásom ráérek irogatni

Névtelen írta...

.... no comment, no cryyy...

geri marley