kedd, július 18, 2006

IR vizsga, felsiker :-(

Halihop!
Felsikerrel zarult az elmult idoszak orulete. Kb masfel hete szenvedek azon, hogy helyrehozzam a papirmunkat, amit a svedek elszurtak, hogy lepapirozzam az egesz eddigi kepzesemet. Ehhez kepest, amikor otthon a sracok maguknak papiroztak a PPL-eket, az a legmagasabb szintu dokumentacionak felel meg. Borzaszto kupleraj van errefele, es a legjobb, hogy tobbnyire le is szarjak egesz magasrol. Igy nekem kellett utanajarnom olyan alairasoknak, amiket jo elore a kepzes elott kellett volna beszereznie a fopilotanak, meg az oktatomnak.
Na mindegy, ezutan volt egy Stage III ellenorzo, amin egesz jol megfeleltem, majd utana a mar jol ismert varakozas. Hirtelen minden alairasi joggal rendelkezo ember eltunt a fold szinerol, igy vagy egy hetig ultem, azon abrandozva, hogyan is fogom az egesz kocerajt a levegobe ropiteni, amint sikerul megfelelo tisztasagu TNT-re szert tennem.
Vegul persze elokerultek az emberek, es minden hepiend lett volna, ha...
A Nick ugyanis eltunt valahova a halal bal herezacskojanak hata moge, ahol persze nem volt semmilyen kommunikacios terero (talan mondanom sem kell, de azert mondom, hogy a sahara kellos kozepen jobb jelerosseg van mobiltelefonokon, mint itt SD vagy LA kellos kozepen). Hosszas telefonalgatas, es szenvedes aran sikerult utolerni, hogy ugyan legyen mar szives megprobalni es leszervezni nekem egy IFR vizsgat. Persze nem tudta elintezni, amig vissza nem ert. Egeszen pontosan a tegnapi napon. En nagy izgulva bejovok, hogy na hatha a kovetkezo par napban le tudok vizsgazni, mire kozli a faszi, hogy jovo hetfon lenne az esemeny. Na erre nalam beindult a gozmozdony effektus. Nick harom metert ugrott hatra, amikor meglatta a fulembol elotoro gozfelhot.
A mihez tartas vegett ugyanis elmondanam, hogy csutortokon, indulunk Oshkosh-ba (a mult es a jelen ido ravasz egyvelegere rogton fenyderul, amint kisse elorebb jutunk a tortenetben). Kozoltem a Nick-kel, hogy ez igy marhamod nem lesz jo poen, mert en az Oshkosh-t ki nem hagyom, ugyhogy vagy mnegprobal valami frappansat kitalalni, vagy majd utana keritunk sort a vizsgara, amit se o, se en nem igazan akartunk.
Igazan majd az egesz napom azzal telt, hogy azon agyaltam, mi a jo edes anyjuk szerelmetes mellbimbojaert nem tudtak ezek egy hettel ezelott lefoglalni valami idopontot. Majd kb este hatkor kozolte a Frank (vele csinaltam a Stage III ellenorzot, jofej, rohadt szigoru belga oktato), hogy masnapra (kedd, azaz MA) nem engedi a sajat ket novendeket vizsgazni ketmotorosbol, igy lesz egy szabad helye a vizsgaztatonak.
Namost, tudom en, hogy telhetetlennek fogtok tartani, de igazan nem igy kepzeltem a dolgot, annal is inkabb, mert kozolte, hogy a vizsgaztato azt akarja, hogy tervezzek egy utvonala San Luis Obispo-ba. Nem lenyeges a hely, ami lenyeges, hogy az egyik lenyeges VOR (navigacios berendezes), amit az utvonalhoz hasznalni kell vagy harom napja nem uzemel, igy ki kellett talalnom, hogyan kellene megkerulni. Kb este 11-re keszultem el, es akkor meg nem is neztem at az elmeleti anyag azon reszet, amelyet szerettem volna.
Szoval gondolhatjatok milyen nyugodtan es kiegyensulyozottan alltam neki masnap a vizsganak. Annal is inkabb, mert a magyar legugyi hatosagnak meg 11 ezer kilometerrol is sikerult rendesen felnyomnia az agyvizemet. Hogy melyik eszement zseninek tamadt otthon az az otlete, hogy mas szamot adjon a motoros betetlapnak, mint a teljes szakszonak, nem tudom, de hosszasan es intellektualisan elbeszelgetnek vele ha a kezeim koze kerul. A szakszo szamom ugyanis 08- cal kezdodik (inkluzive kotojel), a motoros betelap meg 00- val. Most probald meg a hamburger agyu FAA vizsgaztatonak elmagyarazni, akinek az agyfunkcioja redukalodott ket szam osszehasonlitasara, hogy a ketto egy es ugyanaz. Gyorsan kitalaltam valami tortenelmi sztorit, belekeverve a rohadt genya voros kommunistakat, hogy ez nalunk tortenelmileg igy alakult ki (mostanaban az amcsik mintha atestek volna a lo tuloldalara a volt szovjet sztorikkal kapcsolatban. Teljesen megorulnek ezekert, talan mar emlitettem, hogy repulgetnek itt egy bazinagy sarga ancsaval, egy negyzetkilometeres voros csillaggal a seggen, es rohadtnagy szoros ushankaval a fejukon, ami csak azert hulyeseg, mert kint van kb 40 fok. Na mindegy, CCCP rulez.), igy megoldodott ez az akadaly is.
A szobeli vizsgarol nem szeretnek sok szot ejteni. En nem engedtem volna at magamat, a foszernak lathatoan mas volt a velemenye.
A repules reszen vereztem el vegul, de nem is a megkozeliteseknel, hanem egy rohadt DME Arc-on (laikusoknak: egy foldi navigacios adotol kell az oktato altal meghatarozott tavolsagban egy korivet leirni). Sikerult magamat olyan szinten belezavarni a dzsindzsaba, hogy a vegen balra helyett jobbra fordultam.
PUFF, a hegy!
Ha mindez IMC-ben tortenik (ertsd szart se latsz, amire ugye ez a kepzes felkeszit elvileg), ihattatok volna par unicum-sort a Kocsmapilota emlekere.
Tanulsag: hiaba van meg az IFR-ed, 35 oranyi gyakorlattal, nem egeszseges valodi IMC-ben repulni.
En vagyok a hulye, lehet rohogni rajtam... Megerdemlem.
A megkozelitesek amugy eletem egyik legjobbjai voltak. Komolyan gondolkoztam rajta, hogy megkocogtatom az ILS tuit, nem ragadtak-e be kozepre, csak feltem, hogy a faszi felreertene. Szoval minden jo volt, eltekintve attol, hogy kinyirtam magunkat :-.
Igy kedves, joindulatu "anonymous" kolleganak, majdnem igaza lett, amikor jokivansagait kepernyore vetette.

"Csp !Kövér, gusztustalan disznó vagy.Remélem soha nem leszel pilóta!"

Ezuton uzenem neked, hogy egyresz kifelejtetted az "arrogans" jelzot. Masreszt viszont a hatalyos jogszabalyok ertelmeben elkestel baratom. Mert amennyiben "pilotanak" nevezunk barmely termeszetes szemelyt, aki ervenyes repulogepvezeto szakszolgalati engedellyel rendelkezik, ugy ez mar megtortent. De ne busulj, csak talalsz meg rajtam fogast... Amig le nem fogyok. Hehe!

Es ha mar itt tartunk...
Postabontas!

Kedves T!
Koszonom figyelmeztetesed, fenykepezo extra mennyisegu elemmel, valamint memoria kartyaval jelentem, bekeszitve. Amugy harom napja tanulmanyozom az Oshkosh-i megkozelitesi eljarasokat, mostanaban nyomtatgatom oket, nem lesz egy kis palya bemenni abba a kaoszba. Helyet asszem nem lehet foglalni, de ennek majd reszletesen utananezek.

Bozot Warrior!
Stabil baratno... Menyasszony... Bad command or file name...
Van akinek van, van akinek volt, van akinek lesz. Majd az utokor eldonti, melyikunk a szerencsesebb.
Az ivasos hasonlatodat viszont ertettem... Hmmm... Ez mar vajon haladasnak szamit?

Geri!
A csajozos projektre majd terjunk vissza, ha megprobaltad te is Del kaliforniaban.
BOOOOOOORZASZTOOOOOO csajozas. Vagy egyszeruen csak hidd el nekem, hogy nem egyszeru feladat.

Najo, ma ennyi fert bele szivacsos aggyal, amennyiben ennyi kehagyas utan, meg egyaltalan olvassa valaki ezt a cuccot. Azert megemlitem, hogy nekem is van lelkiismeret furdalasom, hogy nem jelentkeztem. Meglatom Oshkoshbol hogy sikerul. Ha mast nem kuldok sms-eket es feltetetem emberekkel kommentekkent.

Most leptem, pussz mindenkinek.
Csovi

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csp!
Jobb fej vagy mint gondoltam. Ráadásul pilóta is.
Jó visszakoz (kicsit), a Stílusod tényleg elég gusztustalan. Fogyjál le!
Pilótának jó leszel. Rossz stílussal , kövéren is.

Névtelen írta...

Kihagy tam néhány ilyet:,,,,,,,,,,,
Nehogy valakinek hiányozzon.

Névtelen írta...

Ügyi vagy bratyó, kár, hogy benézted azt a balost!!! Aztán vigyázz magadra Oskoshban!!!!
Sis