vasárnap, augusztus 13, 2006

Khrmmm...

Szoval nem raktam fel masnapra kepes beszamolot, de ezen gondolom mar meg sem lepodtetek.
Miota visszaert probalom magam utolerni, de egyelore mostanra sem teljesen sikerult. Penteken repultunk a Nick-kel, hogy be tudjam fejezni az IFR vizsgamat, utana meg aznap a Mick Joyce-szal Palm Springs-be. Emberek ezek az amerikaiak nem normalisak. Vagy ezt mar mondtam??? Palm Springs kint fekszik a sivatagban. Pontosan 40 fok volt delutan 5 orakor, a szellozo olyan volt, mintha egy hajszarito nyomta volna a kepembe a forro levegot. Na ebbe az idojarasba csinaltak egy olyan varost, amelyik zsigerbol megdonti barmely mas varos egy fore eso golfpalyainak szamat. Nem tudom hany millio tonna vizet hasznalnak egy het alatt, de van egy olyan erzesem, hogy par afrikai orszag boldog lenne vele par evig. Ehhez kepest a szel bar palya iranyu volt, de 13 csomo, 28-as lokesekkel, es teljesen turbulens. Szoval jo elmeny volt. Odafele Mick volt a PF visszafele en. Bizony, raadasul jobb ulesbol.
Nem akarom fenyezni magam, de brutalisan jo voltam!
Felmentunk 8500-ra, hogy atferjunk a hegyeken, beszelgettunk SOCAL, es kozli a faszi, hogy engedelyezve a Class B-n keresztul (otthoni szakiknak, ugyanaz mint a TMA lenyegeben, csak picit nagyobb). Ilyen se nagyon tortenik minden nap. Szoval fent maradtunk jo magasan, mar szinte lattuk a repteret, pedig az egy hegy mogott van. Elkezdtem sullyedni, mar nem emlekszem pontosan milyen messzirol, de a lenyeg, hogy olyan popecre jott ki az 1000-1200 lab/perc-cel a sullyedes, hogy szinte gazt sem kellett adni leszallasig. 3 merfoldes long final, kora esti nyugodt levego. Es ha azt mondom, hogy megguritottam a masinat, hat nem fejezem ki magam eleg plasztikusan. egy masodpercig szolt az atesesjelzo, majd egy alig hallhato nyikkanas, es mar gurultunk is. Huhh, meg most is beleborzongok ha ra gondolok. Persze a lenyeg amiert mindezt leirom, hogy jobb ulesbol repultem, es nem is emlekszem szalltam-e le valaha jobb ulesbol. De hat egyszer mindent el kell kezdeni.
Csak a Mick-et kell meg kinevelnem Multi Crew-ra, mert abbol meg eleg gyengus.
Na de mar eleget fenyeztem magam, itt az ideje, hogy rohogjetek is rajtam.
SZoval az ugy volt, hogy masnapra kitalalta a Mick, hogy menjunk Catalina szigetre, nezzuk meg, az milyen cool lesz. Cseppet sem zavartatta magat, hogy kb 30 percet kell egy nyamvadt motorral nyilt viz folott repulni. Asszongya a srac, hogy egyet se feljek, o mar volt ott oktatoval, nem lesz semmi problemo. Mondom neki, jovan fiam, akkor briefingelj vizreszallasbol, mert en nagyon regen beszelgettem ilyenrol utoljara szakival. Erre nez ram nagy szemekkel, hogy mivan. Svedekre jellemzo alapossaggal meg veletlenul sem oktattak ki hogyan kell vizen romma torni agy repcsit. Kenytelen voltam elovenni szinte elfelejtett infoimat, es elmondani neki, amire emlekeztem. Leszallas lehetoleg szellel szemben, de mindenkeppen hullamvonallal parhuzamosan, full fekszarny es full-stall leszallas, futo rogzitett, ugyhogy azzal nem sok lehetoseg van, valoszinu orrarant minket amint beleer a vizbe, impactalas elott ajto-ablak kinyit, bofa befog es imadkozik. A legszebb az egeszbe, hogy Sal, a szobatarsam, aki eg eleteben nem repult 737-esnel kisebb repcsivel, kitalalta hogy o is jon, es vegighallgatta szinte szorol szora a fenti stilusban eloadott biztonsagi bemutatomat. Hat... Lattam mar jobb szinben levo vizihullat nala, azt meg kell hagyni. El is hataroztam, ha valaha legkozelebb utast viszek Catalinara...
Meg jobban kidomboritom a becsapodas elott es utani teendoket! Valami elvezet nekem is legyen mar benne, nem? Genya vagyok? Hehe!
Szoval minden megy mint a karikapacsalas, a valtozatossag kedveert kiderul, hogy elfogyott a benya a svedeknel. Semmi gond, mondom, majd relocate-elunk a BP-hez (laikusoknak, "atgurulunk", de a relocate sokkal jobban hangzik), es majd onnan vetelezunk. Beszallunk a gepbe, Mick nekiall az ellenorzolistanak. A hajtomu inditas elotti checklistet meg csak-csak megertettem, de amikor nekiallt a navigacios muszereket babralni, mar kezdett kisse felmenni bennem a pumpa. Csak nem kell ILS hogy odatalaljunk a repter masik oldalan levo benzinkuthoz!!! Szerinte kellett...
Na en kiidegeltem magam rajta, atgurulunk, megtankolunk (azt a szuttyogest, amit kozben eloadott, mar nem is emlitem). Visszaulunk, indul a checklist domping, MINDENT, amit mar egyszer leellenorzott, meg egyszer megnez, ahogy a papiron van. Ami onmagaban nem is lenne baj, de az egyetlen kicsit is lenyeges dolgot, meghozza, hogy nem toltottuk-e tele a tankot vizzel, eszebe se jutott megnezni. Erre mondom en, hogy jo az ilyen checklist olvasas, csak ezt is esszel kellene csinalni.
Nagy kapcsolgatas kozben, en egyre idegesebb vagyok. Egesz nyugtalanul feszkelodtem. Egy ideig azt hittem miatta huztam fel magam, amin csodalkoztam, mert alapvetoen keves nalam turelmesebb emberrel talalkoztam. Aztan az ov tajekrol jelentkezo nyomas meggyozott, hogy nem alaptalan az idegessegem. Hogy rovidre fogjam, megallittattam vele a motort, kiszalltam a gepbol, majd panikszeru futolepesben rohantam az Anglo American Aviation nevu repulosuli mellekhelyisege fele, amit par masodperccel kesobb, lenyegeben apro darabokra robbantottam.
Mikor vegeztem, meg remenykedtem, hogy a belolem kijott anyagnak nem akad utanpotlasa, tevedesemre azonban hamar radobbentem, mikor visszaerve a gephez, nemes egyszeruseggel sarkon fordultam, es az elozohoz hasonlo sebesseggel igyekeztem vissza fent emlitett oktatasi intezmeny wc-jenek romjai koze, hogy megadjam neki a kegyelemdofest, es a folddel tegyem egyenlove.
Mit mondjak...
Sikerult!
Ebbol gyorsan kiderult szamomra, hogy az anapi repulesemnek lottek, igy visszavitettem magam a svedekhez, a Mick meg a Sal elmentek repulni isten hirevel.
Gondolkodom mi beszamolnivalom akad meg az elmult par napbol.
Jah! Legjobbakat nem is mondtam. Miota elmentem az osszes foglalt csaj a fregattbol szakitott a pasijaval. Catrina 2 ev utan a Sean nevu apolttal, Stefanie szinten kb egy ev utan az Ingva nevu norveg tetovalo orulttel. Kiteszem a labam a varosbol, oszt rogton mindenki megorul itten. Hat nooooormalisak ezek???
Nem baj, annal tobb szingli no a kornyezetemben. Nem fogom banni, ugy dontottem.
Ma csinaltam csirek porkoltet! Sotlan lett, es a hagyma nem fott benne elegge szet, de kezdetnek megteszi. Sal megette, utana elszivtunk egy vizipipat. Nem rossz az a cucc, de nem is jo. Jol megasszontam.
Alakul a beszamolo Oshkoshrol, csak nem gyozom valogatni a kepeket. Turelem gyermekeim. A jedi legfontosabb tulajdonsaga a vegtelen turelem, csak igy kerekedhet a sotet oldal kivancsisaga fole.

Und jetzt... Postabontas.

Apuci!
Mindig orom hallani feloled. Jo koran keltel ma reggel, befogtak melozni??? Ismered a mondast, jo munkahoz ido kell, nekem pedig meg a szarhoz is. Dolgozom a beszamolon.

The Elf!
Udvozollek teged hazunk tajan. Tobbiek kedveert mostantol kinevezett hazitundenket az origo forumarol ismerem virtualisan. A320 nicknevu jofej emberke pedig neha a vernyomasomat emelgette. Mindazonaltal, arra kerlek, a forumrol ne itt tudosits, nezem en azt rendesen, majd ha van valami kozlendom, beirok oda. Elozo commentedhez: a faszikam, aki elmagyarazta a repulest, teljesen jofej volt, nem tudta hogy repulok, en meg altalaban is mindig nyitott vagyok az uj infokra.

Nu, most lepek, majd felrakom a beszamolot holnap.
TEEEEEEENYLEG, na!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Örvendünk az új bejegyzéseknek még jó, hogy indulás előtt jött rád a mehetnék. Nyilt víz felett kissé kínosabb a dolog.

Meow írta...

Oshkosh nagyon érik.. Nem mintha nem tudnék minden részletet :)
De azért várom, szülinapos :))

Csók

Meow