péntek, november 10, 2006

Ipon szájonváglak 2...

Konkrétan kész lennék a svédekre rágyujtani az egész kócerájt.
Majd holnap leírom a mai nap pozitív élményeit is. Vicc az egészben, hogy ezekből volt több. Ami betett a mai napomnak, hogy egész nap szép ruhás, öltönyös emberek szaladgáltak jobbra-balra. Majd délután nagy dzsembori kerekedett. Oktatók kezdtek gyülekezni, majd megjelent az "osztályom". Értsd az a 7 srác, akivel együtt csinálom az oktatóimat. Mondták, hogy felhívták őket, hogy tolják be a képüket délután.
Hmmm... - mondom - érdekes.
Anders, a fő JAA oktató srác háromszor ment el mellettem szemlesütve. Negyedszerre udvariasan szóltam neki.
Hé! Nekem gondolom, nem kell részt vennem a gyűlésen.
Nem. - volt a rövd válasz.
Király, gondoltam. Főleg akkor lettem hepi, amikor megláttam a teremben ülni a Madeleine-t, meg a Christiant. Ezek ketten még nem tartanak az oktatóinál.
Azért had mondjam el kulturáltan, csak a jegyzőkönyv kedvéért, hogy a svédeknél rasszistább, rohadtabb, gecibb társaságot én személy szerint még nem basztam (ha holnap bocsánatot kér valamelyik húsgombóc-zabáló, ez a mondat akkor is bent marad :-)
így fogtam a cuccomat, és aznapra összepakoltam magam.
A sors fintora, hogy ezután felhívott a Pehr, így elmentem ezzel a két anti-svéddel kajálni. Jól kipanaszkodtam magam nekik, ettől mindjárt felvidultam. Nem tudom honnan szalasztották ezt a két faszit, de hiányozni fognak. Az egyetlenek, akikkel komolyan lehet poénkodni, értik a szivatást. Szóval egész jófejek. Ráadásul néha röhögnek velem a többi svéden.
Ezután elmentem judozni. Életemben nem esett még ilyen jól embereket dobálni, és földhöz vágni, valamint hatalmasakat esni. Olyan mennyiségű feszültséget dolgoztam ma ki magamból, hogy San Diegoban 4.3-as földrengést jeleztek a szakértők.

Ugyan nem tudom hogyan idekötni, de elmesélem, mert talán összefügg mai frusztráltságommal. Az a pletyka, hogy főpilótánk, a fényes tekintetű Robert Carr, a mai nappal felmondott. Nem szívleltem a faszit. Hatalommániás gyerek volt, aki kifejezetten élvezte, hogy főpilótát játszhat, és négy csíkot hordhat, és kiadhat főpilótai utasításokat. Ráadásul nyalta a svédek seggét, ami számomra már alapból nem fér bele a "normál" kategóriába.
Vizsont az egyetlen komoly szakértelem volt a cégnél. Hogy kik maradtak? Egy pár huszonéves srác, aki max két éve látott először repülőgépet. Van ugyan vagy 6-700 órája, meg tapasztalata is oktatásban. Csak épp az össz repülési tapasztalata az oktatásból származik. Nem tudom. A fényes tekintetűt jó volt utálni, meg kritizálni, de az ember tudta, hogy nem ma jött a falvédőről, látott már mindenfélét. Most maradt egy pár olyan gyerek, akiknek a szemetét most realizálom, hogy milyen nehéz feltakarítani. Az új svéd csoport engem nézett ki magának, mint korrepetitort. Ha azt mondom, hogy az elméleti oktatás, amit kaptak a nullával egyenlő, nem fejezem ki magam elég plasztkusan. A múltkor 3 és fél órán keresztül rajzoltam a táblára, hogy megértessem velük a légtérszerkezetet. Erre bejön az Anders, hogy miért oktatok, amikor még nincs meg az oktatóim. Néztem rá nagy szemekkel. Mondom, nem oktatok én. Oktatás az, amikor új anyagot adok elő a növendékeknek. Én mindössze más megvilágitásba helyezem a dolgokat. Az, hogy ettől megértik azt, amit előtte nem voltak képesek felfogni, már nem az én hatásköröm. Az az ő fejükben zajlik. Egyébként pedig beültem egy előadásra, és az sem igaz, hogy ha megvan az ember oktatói papírja, szükségszerűen szakmailag korrekt információt ad tovább. Végighallgattam, hogyan szövegeli ki magát egy oktató a növendékek előtt egy olyan témában, amiről NYILVÁNVALÓAN fogalma sem volt. Konkrétan fújta a tankönyvben szereplő szöveget, csak épp TOTÁLISAN összefüggéstelenül (giroszkopikus műszerekről, azon belül is az elfordulásjelzőről volt szó). Ezek után meg csodálkoznak, hogy amikor jönnek a srácok a kérdésekkel, én nem a svédek által zseniálisan megszerkesztett powerpoint prezentációt kezdem el baszkurálni a kivetítőn, hanem fogok egy CD-t. De nem azért, hogy berakjam a gépbe, hanem hogy a szerencsétlen nyomorult növendék ne csak hallja, hogy milyen irányba pörög az a nyamvadt giroszkóp, hanem lássa is. Abba már nem is megyek bele, hogy fogalmuk sincs az olyan dolgoknak, mint pl precesszió, a matek hátteréről.
Jó reggelt!
Na mindegy, holnap elmesélem a poyitív dolgokat.
Pussz

U.i.: Gerykém ne aggódjál, elvagyok én, mint a befőtt. Holnap menés van le Pacific Beach-re csajozás céljából vala.

Nincsenek megjegyzések: