csütörtök, október 19, 2006

San Diego légtér... No comment

Szasztok!
Szóval a Kelly ügy óta nem nagyon jelentkeztem. Komplett agy-kikapcsolást követtem el. Megnéztem szinte az összes komoly horror rendező első filmjét. Eli Roth, Cabin Fever-jével kezdtem, majd időben visszafele haladva fárasztottam magam: Wes Craven "The Hills have Eyes", Sam Raimi "Evil Dead" (ebből mondjuk megnéztem mindegyiket), Peter Jackson "Braindead", majd a két ausztrál őrült Spierig sráctól az "Undead" c. remekmű, amelynek külön érdekessége, hogy az összes vizuális effektet egymagukban csinálták, többek között otthon egy laptopon, valamint a filmet Adobe Premiere-rel vágták. Nem azt mondom, hogy nem jó a progi, de egy komoly, egész estés játékfilmet összevágni rajta, nem semmi. Komolyan kezdek gondolkodni, össze kéne dobni egy forgatókönyvet, és megpróbálni eladni.
Bár nem tudom ez a téma kit, mennyire érdekel, de érdemes vele foglalkozni.
A következő a meglátásom.
A stúdiók, producerek, rendezők ugyanúgy nem tudják, miből lesz a következő kasszasiker, mint mi, földi halandók. így ha megfelelő kezekbe kerül az irományunk, akár el is indulhat a megvalósítás útján. Ha van egy közepes minőségű forgatókönyv, egy közepes sztorival, abból, ha kicsit is szerencsések vagyunk egy ragyogó filmet lehet készíteni. Arról nem is beszélve, hogy eladhatjuk a forgatókönyvünket pár százezer dolcsiért. Sylvester Stallone-nak 350 ezer dollárt ajánlottak a Rocky forgatókönyvéért, ha Burt Raynolds játszhatja a főszerepet. Kár hogy nincs egy valamirevaló ötletem, meg nem is tudok írni.

Na mindegy.
Mai napon ismét visszatérünk a klasszikus "aviátor-blog"-hoz. Történt ugyanis, hogy a CPL-re készülve repülni kellett. Mindenféle manővereket kellett elkövetni, így átesni, úgy átesni, túldöntve fordulni, lassan repülni. Ilyen nyalánkságok, amiket még majd fokozunk. Szóval kimentünk az óceán fölé a partvidékre gyakorolni, gondolván, ott nem zavarunk senkit. Eldöntöttük, hogy eleget gyakoroltunk aznapra, visszamegyünk kinyitni az aznapi első sört. Én fordulok jobbra, Nick rádiózik, valami pedig villan pont előttünk. Jobb fordulóban voltunk 3500 lábon, csak annyit kellett tennem, hogy nyomtam egyet a kormányon, meg léptem egy szép erélyeset. A Cirrus, vagy DA-40-es meg ott zúgott el felettünk kb 100-150 lábbal. Én utánanéztem, majd nemes egyszerüséggel kijelentettem
- Huhh! Láttad azt a gecit? Basszameg!
(eredetiben)
- Wow! Saw that sonuvabitch? Fuck me!
Jah, hogy Nick még mindig lenyomva tartotta az adógombot? Ezt nekem nem mondta senki.
Később hazafele menet gyün megint valami forgalom jobbról. Gyors "Enyém!" mielőtt a Nick elkezd belepiszkálni, és már emelkedünk is ki az ütközöpályából, a cessna meg elzúg pontosan alattunk 100 lábbal, .
Az egészben a vicc pedig, hogy még csak fel sem ment ezektől a vérnyomásom. Kezdek beleszokni ebbe a dologba. Mondjuk az is hozzátartozik, hogy most nem voltam letakarva.
Kicsit kellemesebb volt így.

Nah, nézzük Jóska, mit hozott a Pósta.
Gery:
Nem fosik! Nincs itt a világvége. Rengeteg még a hal a tengerben.
Hallom szép volt a temetés, mindenki találkozott mindenkivel, és engem sem felejtettetek még el teljesen. Én kitartok itt ebben a fertőben, ti se panaszkodjatok.
Nem akartam eredetileg elmesélni, dehát mi baj lehet belőle.
Szóval sétálok ma reggel a betevő reggeli buritómért Albert's Taco Shopjába, amikor egyszercsak megvilágosodtam. Szóval egy szál hawaii shortban ("Paradise Island" van ráírva) sétálok, papucsban, meg a Matkópusztás pólómban, 25 fokban... Ez volt a megvilágosodás. A többit osszátok be magatoknak.
Ha segít feldolgozni, szégyelltem magam.

Mikikém:
A narancs overallos kollega megvan. Kommunikáltam is vele egy picit. írtam neki pár emilt, amiben érdeklődtem az otthoni helyzetről. A vicc az, hogy a srác teljesen normálisan válaszolt. Persze, teljesen el volt ájulva magától, hogy ő tudta, amit az oktató nem tudott, meg keni vágja a szabályzatot (persze NEM, de amikor elkezdtem ezt az egészet firtatni, nem válaszolt a levelemre. Hmmm...), meg milyen innovatív a formaruhája. Erről az egészről nekem az a véleményem, hogy túl van misztifikálva, de szerintem mindenki átesik ezen a korszakon.
Figyelj, én dunakeszin elkezdtem hajózóban repülni. Asszem konkrétan akkoriban ketten repültünk ződ német tankos overallban, a Henrik, meg én. De lehet, hogy a Kolesza is, azt már nem tudom. Mindenesetre én teljesen Top Gun-nak éreztem magam. Aztán egyszer egy hosszabb repülés után megizzadt a kezem, és kitaláltam, hogy kesztyűben fogok repülni. Ahány biciklis kesztyűt én kipróbáltam, azt felsorolni is nehéz. A sztori persze az volt, hogy minél kényelmesebb legyen, de valójában az volt a lényeg, hogy minél vagányabban nézzen ki, és persze menjen a zöld hajózóhoz (ami persze nem hajózó volt, hanem a tankos cucc, de a lényeg hogy királyul nézett ki). Végül vettem egy tényleg jó Helly Hansen vitorlás kesztyűt, amely vékony, szürke bőrből volt, és a mutató- meg a hüvelyk ujja ki volt vágva, így teljesen jól lehetett vele rádiózni, meg nyomkodni a kolibrit. Az igazi királyság, és "Hot-shot" Top Gun pilóta őrület ott érte el a tetőfokát, amikor B.Gy.-val jobb kisőrént, ő Piráttal, én Szuper Futárral kötelékben áthúztunk a reptér felett, majd gyönyörűen leszálltunk. Na ezután oooooooolyaaaaaaan sokáig húztam a gépből kikászálódás, kesztyű lehámozás, ejtőernyőből kicsatolódás művészetét, amíg legalább 15-en oda nem sereglettek körénk. Komolyan mondom, akkor nőtt meg az egóm akkorára, hogy ha beálltam a hangárba, a Bagolynak ki kellett szednie a Nimbus 4-est. Sajnos hiába borogatom, azóta sem sikerült lelohasztani.
A lényeg, hogy mindenki átesik ezen az egyenruha dolgon. Ki így, ki úgy. Ezen kívül gondolj bele. A cégek is felöltöztetik a pilótáikat, tehát ők is úgy gondolják, hogy valahogy meg kell különböztetni ezeket a srácokat ott elől, a többi halandótól. Az én magánvéleményem, hogy kissé beletapostatok a srác lelkébe, és teljesen feleslegesen kezdtétek a narancssárga műanyag overallját fikázni. Tiétek a pont viszont, hogy a srácból teljesen hiányzik az alázat. Ilyen hozzáállással én sem szeretnék vele egy FIR-ben lenni, mert aki nem tiszteli a másik tapasztalatát, segítőkészségét, szándékait, csak a sérelmekkel, és saját maga igazságának bizonygatásával van elfoglalva, az nem "Flieger", és tőlem azt csinál amit akar, de azt ne feltétlenül az égben tegye, ahol mindenki egyenlő eséllyel száll szembe a gravitációval.
Amit mondjuk nem értek, hogy miért nincs egy fikarcnyi zseb sem az overallon, és ez miért jó. Az egyetlen amit a hajózóból, meg a pilóta ingből megtanultam, hogy a zsebek KELLENEK. Bele lehet pakolni tollat, papírt, zsebkendőt, szendvicset, vizet, kotont, fél grillcsirkét, meg... BOHÓC SZELETET!!!

Na és akkor a jó hír a végére.
Nem Dec 30-án térek haza.
Hanem...
Tattaratattarataaaaaaaa...
Dec 18-án 1410-kor.

Aki bújt, aki nem, JÖVÖK!!!
Na Csövi

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

öööö..... öööö.... en dec 18-tol epp nem leszek itthon. epp surgos dolgom akad valahol. vagy ha nem akad, akkor surgosen csinalnom kell... ;)

de ha megsem, akkor hivj fel, es megihatunk par sört valahol. megjegyzem, kis budos magyarorszagon is van am fregatt! csak hogy minnel inkabb otthon erezd magad...

G.

Mick írta...

Halihali,

Félreértés ne essék, én nem ismerem a narancs hajózós srácot, sőt egy levelet sem váltottunk, szal én - mostanában divatos szóhasználattal élve - elhatárolódok mindennemű fikázástól, csupán meg van róla a véleményem mint mindenki másnak :)

Igen, én itthon egy sima navy blue hajózóban repülök és már így is kinéznek a repülőből, hát még ha vállap is lenne... Szóval egyelőre megpihentetjük ezt a projectet, mert ahogy jó oktatóm mondá vala, csíkot az hordjon aki mögött legalább 10 ember ül és fizetik is ezért...